På billedet ses Kirsten Elkjær, regionsdirektør hos Fynske Bank. Fynske Bank er medlem af BlueTech Center og bidrager med finansiel rådgivning, sparring og støtte til udviklingen af de maritime virksomheder i det sydfynske område.
Fynske Bank er en lokal bank med stærk forankring i det sydfynske område. Banken tilbyder rådgivning til både private og erhverv og har et aktivt engagement i det lokale kultur- og fritidsliv gennem Fonden for Fynske Bank.
Beskriv din virksomhed på tre linjer
Fynske Bank er en lokal bank, hvor vi sætter en ære i at være nærværende, personlige og kompetente i vores rådgivning. Både for private og erhvervskunder.
Samtidig er vi lokalt engagerede og støtter det lokale kultur- og fritidsliv. Det gør vi gennem Fonden for Fynske Bank, som i 2024 delte 19 millioner kroner ud.
Hvorfor har I valgt at blive en del af BlueTech Center?
Det maritime miljø i Svendborg er stærkt, og der er mange spændende initiativer.
Den udvikling vil vi gerne være en del af og bidrage til.
Hvad tænker I at bidrage med til netværket?
Vi kan tilbyde kompetent sparring og input omkring finansiering, investering, generationsskifte, strategi og på den måde hjælpe de maritime virksomheder med at opbygge og udvikle deres virksomheder til gavn for både dem selv og hele det sydfynske område.
Vi har særlig kompetence for finansiering og rådgivning af den maritime branche, herunder skibe.
Hvordan sikrer vi en maritim styrkeposition i Danmark også i fremtiden?
For mig at se handler det i høj grad om at spille hinanden gode og bruge hinanden.
Vi har mange kompetencer og styrkepositioner, men udviklingen går stærkt, og det gælder hele tiden om at være opdateret.
Derfor er det vigtigt, at vi har stærke relationer på tværs af brancher, så vi hver især kan bruge tiden på det, vi er bedst til, og i samarbejde udvikle nye løsninger.
Hvad optager jer allermest i virksomheden lige nu?
Der er sket mange forandringer i Fynske Bank de senere år.
Vi har investeret massivt i fremtiden – det gælder både i forhold til vores lokaler, som er blevet renoveret, og i forhold til nye medarbejdere.
Nu er vi i gang med at udforme en ny strategi, og vi kommer fremover til at have stort fokus på den gode kundeoplevelse, som er afgørende for at kunne vækste, som vi ønsker.